Viz Zj 7,9.14b-17
Kdo jsou ti, kteří stojí před Božím trůnem odění bílým rouchem? Zdá se, že odpověď je hned po ruce. Palmy a krev jsou symboly mučednictví. Zástup ze všech národů, kmenů, plemen a jazyků by tedy mohl být zástupem mučedníků všech dob, kteří vlastní krví dosvědčili svou věrnost Beránkovi. V této chvíli se nám tedy zdá, že je to sice hezké, ale my můžeme „v pohodě" mávnout rukou, neboť Janovo vidění se nás určitě netýká. Stařec v Janově vidění však zmiňuje krev Beránkovu. Zástupy, o nichž mluví, si nevyprali roucho ve své krvi, ale v krvi Beránkově. Proto k těm, kdo mohou ve dne v noci sloužit v Božím chrámě, nepatří výlučně ti, pro něž se následování Beránka (Krista) stalo důvodem mučednické smrti. Určitě mezi ně patří i všichni ti, kteří prožili úplně obyčejný a všední život, ale pozorně naslouchali hlasu Dobrého Pastýře a důsledně šli za ním v každé, i té nejobyčejnější situaci, kterou jim život přinesl. Šli za ním nejen tehdy, kdy jim byl hlas Dobrého Pastýře zdrojem jistoty a uspokojení, ale i tehdy, kdy je poslušnost stála veliké soužení (vnitřní či vnější). Navzdory tomu uvěřili, že nikdo je nemůže vyrvat z rukou milujícího Otce, a opravdu, ačkoli v jejich životě nechyběly úzkosti, Bůh skutečně setřel každou slzu z jejich očí.
E-vangelium on-life Neděle Dobrého Pastýře (4. neděle velikonoční) C ZDE
Kdo to jsou ty paulínky? Podívejte se na ně (t.j. na nás) v televizi v sobotu 24. dubna v 16:45 na ČT2Zasvěcení). Víc info ZDE (Dokumentární cyklus
19.-25. duben - Týden modliteb za duchovní povolání
© E-neděle
www.paulinky.cz
www.svatypavel.paulinky.cz
Příbuzné weby:
Doporučujeme:
Povolání je i k manželství!
Jasně, že povolání je i k manželství. Nebo spíš radši bez toho "i": Manželství je povolání a tečka. Jenomže Neděle Dobrého Pastýře je věnována zvlášť modlitbě za povolání ke kněžství nebo k zasvěcenému životu, podobně jako Neděle po Slavnosti narození Páně je Svátkem svaté Rodiny. Tehdy zas pamatujeme víc na rodiny. ;-)
Není to "a k zasvěcenému životu" takové trošku "hoďme všechny celibátníky do jednoho pytle"? Protože zasvěcený život má hromadu forem, které lze těžko označit za pastýřské.<br />
(A teď si uvědomuju, že má taky formy, které nemají ani ten celibát - tak podle čeho vlastně přišel zasvěcený život s kněžstvím do jednoho pytle?)
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.