On pro to slovo zesmutněl a odešel zarmoucen, protože měl mnoho majetku. Ježíš se rozhlédl a řekl svým učedníkům: „Jak těžko vejdou do Božího království ti, kdo mají bohatství!“ Učedníci užasli nad jeho slovy. Ježíš jim však znovu řekl: „Děti, jak je těžké vejít do Božího království! Spíš projde velbloud uchem jehly, než vejde bohatý do Božího království.“ Oni užasli ještě víc... [...] Tu mu řekl Petr: „My jsme opustili všechno a šli jsme za tebou.“
Viz Mk 10,17-30
(Foto: nicolas_gent. flickr.com [online] creative commons)
E-vangelium on-life
Po smutném odchodu bohatého člověka, který neměl odvahu nebo ochotu vyměnit svůj velký majetek za poklad v nebi, zůstáváme v přítomnosti užaslých učedníků a jsme svědky toho, jak se jejich úžas ještě stupňuje. Nejprve žasnou nad Ježíšovými slovy o tom, jak těžko vejdou do Božího království ti, kdo mají bohatství. Pak žasnou ještě víc nad tím, že vstup bohatých do Božího království je srovnatelný s přechodem velblouda přes ucho jehly. Vrcholem jejich úžasu je pak Petrovo svolání: „My jsme opustili všechno a šli jsme za tebou.“ (Evangelista Matouš v této situaci připojuje poněkud trpkou otázku: „Co tedy budeme mít?“ viz Mt 19,27). V Markově ani v Lukášově evangeliu (viz Lk 18,28) však Petr žádnou otázku nevyslovuje a my můžeme v jeho slovech zachytit především úžas, že to, co se jeví jako lidsky zcela nemožné, se v životě Ježíšových učedníků opravdu stalo skutečností.
Škoda, že ten bohatý člověk již odešel. Petrův úžas by mu byl jen k prospěchu. Takový úžas je totiž počátkem obrácení, které právě on tolik potřeboval. Obrácení a následování Ježíše, k němuž se člověk nutí se zatnutými zuby a se smutkem nebo dokonce zármutkem, není opravdovým obrácením a následováním. Skutečné obrácení a následování Ježíše je především plodem radostného úžasu nad tím, co v našem životě a kolem nás působí ten, který nás povolává.
Slyšel jsem výklad,že jehla byla velmi nízká brána do Jeruzalé
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.